Wednesday, December 13, 2006

Album 2006



Har alltid drömt om att få skriva en lista på årets bästa skivor. Här kommer 15 skivor som förgyllde min ipod under 2006 (Ps. Tack för världens bästa 30-årspresent alla ni Ds.)


The Charlatans "Simpatico"
Hot Chip "The Warning"
Junior Boys "So this is goodbye"
The Streets "The Hardest Way To Make An Easy Living"
Supersystem "A Million Microphones "
Circlesquare "Fight Sounds"
Casiotone For The Painfully Alone "Etiquette"
The Rapture "Pieces Of The People We Love"
The Presets "Beams"
Nightmares on Wax "In a space outta sound"
Lindström "It´s a feedelity affair"
Lilly allen "Alright still"
Ghostface Killah "Fish Scale"
Merz "Loveheart"
Cat Power "The Greatest"
Jim Noir "Tower of Love"

1 comment:

Anonymous said...

Är Charlatans årets skiva(tveksamt) eller har du inte rangordnat dem? 2006 var nog det året jag har lyssnat minst på album, istället letat snabba kickar på diverse mp3 bloggar.
Men jag listar dem skivor jag har lyssnat mest på
1.Milosh - Meme
2.Junior Boys - So This Is Goodbye
3.Hot Chip - The Warning
4.V.A.Are You Scared To Get Happy
5.Dub Tractor - Hideout
6.Most Valuable Players - You In Honey
7.Knife - Silent Shout
8.Radio Dept. - Pet Grief
9.Nathan Fake - Drowning In A Sea Of Love
10.V.A.Kompakt Total 7
11.Casiotone For The Painfully Alone - Etiquette
12.James Figurine - Mistake Mistake Mistake Mistake
13.Merz - Loveheart
14.Morrissey - Ringleader Of The Tormeantors
15.Pluxus - Solid State
Förvånands värt mycket Indie med tanke på att jag har sagt att jag har slutat att lyssna på det. Men om vi gör en lista på årets låtar blir det nog mer elektroniskt